Connect with us

Derby roș-albastru în Liga 1, în 2022? Steaua poate cere derogare pentru promovarea la finalul sezonului

Sport

Derby roș-albastru în Liga 1, în 2022? Steaua poate cere derogare pentru promovarea la finalul sezonului

SPORT.RO

Data publicarii: Marti 14 Septembrie 2021, 11:32

Data actualizarii: Marti 14 Septembrie 2021, 11:59

Informațiile obținute de Sport.ro arată că obiectivul Stelei este de a termina anul 2021 pe unul dintre primele două locuri în Liga 2, promovabile direct în prima divizie. Astfel, s-ar bifa principala cerință a companiilor și afaceriștilor care au dat semnale că vor să vină alături de clubul MApN, pentru crearea unei asociații fără scop patrimonial sau a unei societăți comerciale pe acțiuni. 

Se va cere derogare pentru promovare de la FRF, LPF și UEFA

Steaua ar urma să vină în asociere cu noul stadion de 120 de milioane de euro, cu baza de antrenament, cu actualul lot de jucători și cu cesionarea mărcii „Steaua”, câștigată definitiv în instanță în dauna lui Gigi Becali, iar asociații ar trebui să furnizeze capitalul pentru bugetul necesar plății salariilor și cheltuielilor de funcționare, ceea ce presupune o sumă inițială de ordinul milioanelor de euro. 

CSA Steaua ar fi trebuit să-și cesioneze activitatea unui club de drept privat înainte de începutul sezonului, pentru a se încadra în termenul legal stabilit de regulamentele FRF, dar oficialii clubului și oamenii cu banii ar fi plănuit să se aștepte derularea a jumătate din campionat pentru a vedea dacă lotul actual face față rigorilor Ligii 2 și are șanse de promovare. 

Condiția esențială e ca echipa să termine anul pe loc de promovare

Cum Daniel Oprița și băieții lui s-au descurcat onorabil în acest început de sezon, au prestat un fotbal bun și s-au înscris pe traiectoria promovării, ar urma ca oficialii clubului să înceapă procedura pentru crearea unui club de drept privat și, ulterior, să ceară derogare de la FRF, LPF și UEFA, după jumătatea campionatului. 

Steaua se bazează pe faptul că are în palmares Cupa Campionilor Europeni și Supercupa Europei, 20 de titluri naționale în Divizia A, 19 trofee Cupa României și 3 Supercupa României, fiind cel mai galonat club din fotbalul românesc, are cel mai modern stadion din România, dar și milioane de fani în spate și o galerie puternică la fiecare meci. 

FRF și LPF au menținut FCSB în Liga 1, fără să aibă cesionată marca de la MApN

În plus, oficialii clubului ar fi primit semnale pozitive că FRF și LPF ar fi dispuse să acorde Stelei dreptul de promovare, pentru a „îngropa” decizia de a permite FCSB să evolueze în Liga 1, ca o continuatoare oficială a clubului istoric militar, deși Becali nu primise acordul legal al MApN de folosire a mărcii „Steaua”, pe care procesele ulterioare ar fi arătat că a înregistrat-o fără consimțământul statului la OSIM, în 2004. 

Derogarea pentru promovarea Stelei ar anula una dintre ghiulele care atârnă de piciorul actualelor conduceri FRF și LPF, rămase moștenire de la fostele administrații, debarcate în perioada 2013-2014, când clubul MApN nu fusese încă înființat. Cum CSA Steaua îi cere latifundiarului daune de 37 de milioane de euro pentru prejudiciul rezultat din folosirea mărcii în perioada 2011-2014, Federația și Liga s-ar pune la adăpost de plata în solidar cu FCSB a acestei sume imense, în cazul în care instanța va da dreptate Armatei.     

Ogăraru și jucătorii, declarații misterioase în privința promovării

Deși Steaua nu și-a schimbat încadrarea juridică în pauza competițională dintre sezoane, conducerea și jucătorii au lăsat să se înțeleagă că promovarea nu iese din discuție. De altfel, una dintre condițiile puse de antrenorul Daniel Oprița la negocierea pentru prelungirea contractului ar fi fost ca echipa să aibă șanse să promoveze la finalul sezonului. 

„Foarte multă lume a așteptat ca echipa să promoveze, pentru a putea să se pronunțe, să vină alături de club. Mă refer la companiile care au tot fost vehiculate. Una dintre variante este un parteneriat public privat, o societate pe acțiuni, de care genul acesta de companii, care au făcut business în România, care sunt puternice și au un bun management, ar fi interesate. Sunt câteva branduri care au așteptat promovarea pentru a discuta de o asociere. Odată cu promovarea Stelei în Liga 2, Ministerul este într-o altă poziție de a negocia decât atunci când ești în Liga 3.

Știu că se caută soluții pentru a face această transformare. Eu cred că obiectivul nostru anul acesta va fi lupta pentru a obține o poziție care să ne permită să promovăm. Asta trebuie Steaua să facă, asta este filosofia Stelei. Eu cu asta am trecut la Steaua, să mă bat pentru primul loc, să fiu campion. Strategia așa va fi făcută, pentru că se pot schimba foarte multe lucruri pe parcurs”, declara enigmatic George Ogăraru la emisiunea Națiunea Stelistă, realizată pe canalul de YouTube al suporterilor steliști.

Fotbalistul Dragoș Huiban spunea și el, după ce semnase cu Steaua, că „ar trebui să ne motiveze altceva, în primul rând emblema și suporterii pe care îi avem în spate. Asta trebuie să ne motiveze. Nu în ultimul rând, aș vrea să facem precedent, să terminăm pe loc promovabil și să vedem atunci ce se va întâmpla”, semn că au existat discuții interne despre posibilitatea ca echipa să promoveze.

Continuă să citești
S-ar putea să-ți placă și...

Mai multe in Sport

Publicitate Promo

Top 7 Zile

Publicitate Promo
To Top